Spåraravdelningen Småtrollen träffas på onsdagar kl. 18:30 – 20:00 vid vår lokal på Rönnholmsgränd 7.

Småtrollens möten börjar alltid med en samling där vi tänder en lykta och berättar vad vi ska göra under kvällen. Efter det har vi ett programpass som kan bestå av att lära sig om naturen, vad man gör om man går vilse eller ta hand om småsår. Gärna genom någon lek. Vi avslutar kvällen med att släcka lyktan och gemensamt ropar vårt avdelningsrop:

Över stock och över sten

Springer vi på raska ben

Ner för berg och upp för stup

Ut i skogens mörka djup

SMÅTROLLEN!

Vi försöker att vara utomhus så mycket som möjligt så klä dig efter väder. Om du är intresserad av att komma och hälsa på eller att gå med i avdelningen, ring Vårberg-Skärholmens Scoutkår på: 076/767 60 11, mejla på smatrollens@gmail.com eller anmäl dig via funktionen Bli scout

Terminsprogram, gemensamt Skogstrollen och Småtrollen ht. 2022